loading...
جدیدترین نرم افزار روز دنیا | عکس | فیلم | بازی | اس ام اس |

ساعت دیواری طرح شمس

 با طراحی دکوراتیو مناسب نصب در اتاق پذیرایی می باشد

زیبایی منحصر به فرد ، سبک با نصب آسان

ویژه کسانی که به زیبایی منزل خود اهمیت می دهند

با 6 ماه گارانتی فروشگاه دایان

با 6 ماه گارانتی

sshams 4 ساعت دیواری طرح شمس

خـريد پستي >> قيمت فقـط : 38.000 تـومان

shop ساعت دیواری طرح شمس

ساعت کاسیو   (EF 558  ( EFE 506

دارای  6 ماه گارانتی موتور

بند ضد خش – تک موتوره به همراه روز شمار

 در رنگ های متفاوت

 انتخاب رنگ در مراحل تکمیل فرم خرید صورت می گیرد  

558 BLUEE 71 ساعت کاسیو طرح (EF 558 (efe 506

 در رنگ های متفاوت

 انتخاب رنگ در مراحل تکمیل فرم خرید صورت می گیرد

خـريد پستي : قيمت فقـط : 45,000 تـومـان

shop ساعت کاسیو طرح (EF 558 (efe 506





در صورتی که وزنتان کم نمی شود و یا حتی در حال افزایش وزن هستید،...


6- " خوردن در شب هنگام، سبب افزایش وزن می شود"

قطع مصرف تنقلات در شب یک راه رایج در میان مردم است زیرا به نظر منطقی می رسد- وقتی کمتر فعالیت می کنید کمتر بخورید. اما این مطلب سالهاست که مورد بحث بوده است و حتی اخیرا مطالعه ای در آوریل 2011 در مجله چاقی Obesity انجام شده و در آن پیشنهاد شده که خوردن پس از ساعت 8 بعد از ظهر، ممکن است ریسک چاقی را افزایش دهد اما دلایل روشنی بر اینکه چرا چنین است وجود ندارد.

اساسا چیزی که بر روی مقدار وزن گیری شما اثر می گذارد، مقدار خوردن است نه زمان آن. بسیاری از افراد شب هنگام به دلایلی غیر از گرسنگی مانند خستگی یا احساسات دیگر چیز می خورند و به همین دلیل بیشتر از نیاز بدن خود کالری دریافت می کنند.این کالری های اضافی به صورت چربی در بدن آنها ذخیره می گردد. همچنین اشخاصی که در شب خوراکی می خورند، ممکن است بدون اشتها بیدار شوند و صبحانه نخورند یعنی وعده ای که سبب کنترل میزان دریافت کالری در سرتاسر روز می گردد.

بقیه در ادامه مطلب....





در این مقاله 10 مورد از رایج ترین شایعات و داستان های واقعی مرتبط با رژیم غذایی را بیان می کنیم. 10 افسانه درباره ی ورزش و رژیم که سبب افزایش وزن می شوند.
خانم جولیا والنتور، برنامه ریز و سخنگوی رسانه ای شورای ورزش آمریکا می گوید: باور به تصورات غلط می تواند ما را از مسیر درست دستیابی به اهداف خود خارج سازد.

1-تمرینهای ورزشی قدرتی سبب حجیم و سنگین شدن بدن می شوند.
ابتدا بگذارید با این تصور نادرست که یک کیلو عضله، وزن بیشتری از یک کیلو چربی دارد مقابله کنیم. یک کیلو یک کیلو است، چه ماهیچه باشد و چه چربی. آنچه که درست است این است که ماهیچه دارای چگالی بیشتر نسبت به چربی است و فضای کمتری را در بر می گیرد. والنتور می گوید: در نتیجه دو خانم که دارای وزن یکسانی هستند، اگر یکی از آنها دارای نسبت ماهیچه ای بیشتری باشد ممکن است از نظر ظاهری کاملا متفاوت به نظر بیایند. او می افزاید: وزن عضلانی، وزن خوب است زیرا شما محکم تر، کوچکتر و متناسب تر به نظر می آیید. همچنین از نظر سوخت و ساز فعال تر خواهید بود، بنابراین صرف داشتن ماهیچه های بیشتر سبب تقویت سوخت و ساز در سرتاسر شبانه روز خواهد گردید، در نتیجه شما لاغرتر خواهید ماند.

بقیه در ادامه مطلب....

کاهش وزن و لاغری با آب و لیمو ترش







برای اینکه سریع‌تر به وزن ایده‌آل خود برسید بهتر است قبل از خوردن صبحانه، آب با لیمو ترش بنوشید.

نوشیدن آب همراه با لیموترش نه تنها به روند کاهش وزن شما سرعت می‌بخشد، بلکه بدن شما را از سموم پاک کرده و باعث افزایش انرژی در شما می‌شود.

برای اینکه بدانید چگونه از این دو ماده برای کاهش وزن باید استفاده کرد مراحل زیر را دنبال کنید:

• وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید یک برش لیمو ترش را درون یک لیوان آب گرم ریخته و میل کنید.

نوشیدن آب گرم همراه با لیمو، با رفع سستی و تنبلی از سیستم گوارش، به کاهش وزن کمک می‌کند.

برای انجام این کار باید آب را در مایکروویو یا درون ظرفی داغ کرده سپس درون لیوان بریزید و یک برش از لیمو ترش را درون آن بریزید و بگذارید کمی خنک شود سپس مانند چای آن را بنوشید.

• هنگام صبح، ‌یک عدد لیمو ترش را خوب شسته و آن را به صورت درسته درون دستگاه غذاساز به صورت پوره درآورید و به آن را به آبی که طی روز می‌نوشید اضافه کنید.( در صورت کوچک بودن لیمو ترش، از تعداد بیشتری استفاده کنید).


بقیه در ادامه مطلب ....






مرا به یاد بیاور , وقتی كه رفته ام !
و رهسپار سرزمین سكوت شده ام,
وقتی كه دیگر نمی توانی دستم را در دست بگیری
ومن نمی توانم میان ماندن و رفتن, دودل باشم.
به یاد بیاور مرا وقتی كه دیگر نمی توانی
برنامه ی روزهای آینده را برایم بگویی,
تنها مرا به یاد بیاور
دیگر برای هر حرف یا نیایشی دیر است
و اگر زمانی مرا از یاد بردی
و سپس باز به یاد آوردی
اندوهگین نباش .
درمسیر راه من امروز
کسی پیدا شد
کسی که حرفی زد
کسی که رازی داشت


بقیه در ادامه مطلب ....






حکایت و داستان زیبای معنای عشق

دخترک شانزده ساله بود که برای اولین بار عاشق پسری شد. پسر قدبلند بود، صدای بمی داشت و همیشه شاگرد اول کلاس بود. دختر خجالتی نبود اما نمی خواست احساسات خود را به پسر ابراز کند، او از اینکه راز این عشق را در قلبش نگه می داشت و دورادور او را می دید احساس خوشبختی می کرد.

در آن روزها، حتی یک سلام به یکدیگر، دل دختر را گرم می کرد. او که ساختن ستاره های کاغذی را یاد گرفته بود هر روز روی کاغذ کوچکی یک جمله برای پسر می نوشت و کاغذ را به شکل ستاره ای زیبا تا می کرد و داخل یک بطری بزرگ می انداخت. دختر با دیدن پیکر برازنده پسر با خود می گفت پسری مثل او دختری با موهای بلند و چشمان درشت را دوست خواهد داشت.

دختر موهایی بسیار سیاه ولی کوتاه داشت و وقتی لبخند می زد، چشمانش به باریکی یک خط می شد.

تاریخچه ۱۰ سال اخیر بورس تهران، افت و خیزهای بسیاری را در اذهان فعالان بازار سرمایه ثبت كرده است و هر یك از این فرازوفرودها نیز برندگان و بازندگان زیادی داشته است.
اما نگاهی از دریچه تحلیل به این تاریخچه پرنوسان، نتایج با ارزشی را در اختیار سرمایه‌گذاران امروز با سرمایه می‌گذارد. به لطف پیدایش بانك‌های اطلاعاتی اینترنتی اكنون آرشیو كاملی از سیر تحولات و اطلاعات بازار سرمایه به رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. تنها اندكی وقت و تامل لازم است تا این داده‌های تاریخی گردآوری شده و به تحلیل‌های ارزشمند تبدیل شود.


مطلب حاضر با همین نگاه، به یك بررسی اجمالی در خصوص تحولات اخیر شركت‌های سرمایه‌گذاری در بورس تهران پرداخته است.
اگر از قدیمی‌ترهای بازار از پدیده‌ای به نام «توفان سرمایه‌گذاری‌ها» بپرسید، آنها شما را برای یافتن پاسخ به وقایع بورس تهران در سال ۸۳ ارجاع خواهند داد.
كافی است به یك مقایسه ساده توجه كنید: شاخص مالی بورس تهران در پنجم مهر ۸۲ برابر ۱۴۶۲۷ واحد بوده است. این رقم در پنجم فروردین ۱۳۸۳ به ۲۳۲۰۲ واحد رسید و در پنجم مهر ۸۳ بالاترین رقم را در تاریخچه دوران فعالیت خود ثبت كرد. در این روز شاخص مالی به رقم بی سابقه ۴۴۶۷۹ واحد رسید كه رشدی در حدود ۲۰۰درصد در طول یكسال را نشان می‌داد. (البته شاخص مالی، گروه بانك و لیزینگ را نیز در بر می‌گیرد كه اگرچه وزن آنها كوچكتر است اما آنها نیز بر حسب اتفاق به واسطه سیاست‌های پولی، نوساناتی تقریبا هماهنگ با شركت‌های سرمایه‌گذاری داشته‌اند).
به هر حال در مهر ۸۳، هر ۲۵ شركت سرمایه‌گذاری بورس تهران (به جز رنا و پارس توشه) با اختلاف‌های فاحشی نسبت به خالص ارزش دارایی‌هایشان معامله می‌شدند و معامله‌گران به دلایلی نظیر نقد شوندگی بالا، بدنه كارشناسی قوی، پرتفولیوی متنوع، معاملات چرخشی سودساز با شركت‌های زیرمجموعه و نیز فقدان گروه‌های جایگزین جهت سرمایه‌گذاری در بازار، ‌این رشد را توجیه‌پذیر می‌دانستند. گذشت زمان خط بطلان بر صحت این توجیهات كشید و شركت‌های سرمایه‌گذاری با كاهش‌های سنگین و چند مرحله‌ای به سمت میانگین‌های بلندمدت قیمتی خود میل كردند، اما قضایا به همین جا ختم نشد و پس از چندی اوضاع دگرگون شد.

بقیه در ادامه مطلب ...

بنا به تعریف P.Nagy، ریسک کشوری «معرض زیان ناشی از وام‌دهی، به دلیل اتفاقات رخداده در یک کشور خاص، اتفاقاتی که اغلب تحت کنترل دولت هستند یا اینکه به طور مشخص نمی‌توان گفت تحت کنترل فرد یا بنگاه خصوصی‌اند» است.






سه نوع ریسک می‌توانند موجب ریسک کشوری شوند.
۱) ریسک سیاسی: به عدم توانایی در پرداخت بدهی یا ایفای به تعهدات توسط یک کشور به دلایل سیاسی مربوط می‌شود. برخی عوامل سیاسی شامل جنگ، کشورهای همسایه، آشفتگی‌های سیاسی و ...
۲) ریسک اقتصادی: به عدم توانایی در پرداخت بدهی یا ایفای به تعهدات توسط یک کشور به دلایل اقتصادی مربوط می‌شود. برخی عوامل اقتصادی شامل سطح بدهی‌ها، رشد GDP، وابستگی به واردات و ...
۳) ریسک اجتماعی: به عدم توانایی در پرداخت بدهی یا ایفای به تعهدات توسط یک کشور به دلایل اجتماعی مربوط می‌شود. برخی عوامل اجتماعی شامل اختلافات مذهبی، اتحادیه‌های صنفی، توزیع ناعادلانه درآمد و ...

بقیه در ادامه مطلب ....

بسیاری از افراد در گردن و شانه های خود تنش دارند که باعث خشک شدن گردن و سردرد می شود. تمرینات یوگا می‌تواند این تنشها را کاهش دهد و ....

بسیاری از افراد در گردن و شانه های خود تنش دارند که باعث خشک شدن گردن و سردرد می شود. تمرینات یوگا می‌تواند این تنشها را کاهش دهد و ....

بهترین روش برداشتن خال

در علم پزشکی به سلول‌هایی که به‌طور نابه‌جا و تعداد زیاد در محلی غیر از محل اصلی خود تجمع یافته‌اند، خال می‌گویند. بنابراین خال‌ها با توجه به اینکه جنس سلول سازنده آنها چه باشد باهم تفاوت دارند....







اما اکثر خال‌هایی که در نواحی سر و صورت و بدن ایجاد می‌شوند از جنس سلول‌های رنگدانه‌ساز یا ملانوسیت هستند. این خال‌ها اغلب تیره و به اندازه یک نقطه یا حداکثر چند سانتی‌متر هستند. اغلب این خال‌ها بدون خطر و عارضه‌اند و فقط از جنبه زیبایی اهمیت دارند. چند نکته مهم در مورد برداشت خال‌ها وجود دارد:

بقیه در ادامه مطلب...
نزدیک به ۵۰ سال پیش و دقیقا در سال ۱۹۵۹، پیتر کارلسون، بیوشیمیست آلمانی به همراه مارتین لوتچر، حشره‌شناس سوئیسی پایه‌گذار کلمه‌ای به نام «فرمون» شدند که به معنی هورمون‌های جابه‌جا شونده است. آنها این کلمه را چنین معرفی کردند: «فرمون ترکیبی شامل مولکول‌های پیچیده است که از برخی موجودات زنده ترشح می‌شود و دیگر موجودات همان‌گونه قادر به دریافت آن هستند. این مولکول‌ها سبب بروز عکس‌العمل‌های خاص، تغییرات رفتاری یا اصلاحات بیولوژیکی در خود موجود یا اطرافیان آن می‌شود.» ...
در همان سال آدلف بوتو ناندت، بیوشیمیست آلمانی و برنده جایزه نوبل شیمی در سال ۱۹۳۹ به دلیل فعالیت روی هورمون‌های جنسی، برای اولین بار موفق به نگهداری و تحلیل و تجزیه شیمیایی فرمون حیوانی شد. این فرمون که بومبیکول نام داشت، توسط کرم ابریشم ماده برای جذب جنس نر به خود ترشح می‌شد. محقق نامبرده از ۵۰۰ هزار کرم ابریشم ماده استفاده کرد تا نهایتا توانست ۱۲ میلی‌گرم فرمون تهیه و روی آن تحقیق کند.



گرچه فتوگرافی شیمیایی فرمون به ۵۰ سال پیش بازمی‌گردد اما ایده زبان ترشحی که شامل ترکیبات شیمیایی نامریی است که برای رد و بدل کردن اطلاعات و ارتباط با هم در یک گونه حیوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سابقه‌ای طولانی‌تر دارد.

بقیه در ادامه مطلب ....






پسته که در اصل متعلق به آسیای غربی است اما هزاران سال است که در حوزه دریای مدیترانه شناخته شده و در استرالیا، نیومکزیکو و کالیفرنیا در سال ۱۸۵۴ بعنوان یک درخت معرفی شد. این روزها پسته یک تنقلات بسیار خوشمزه و مغذی به حساب می‌آید که فواید بسیار زیادی نیز به بدن می‌رساند.

در زیر به ۷ فایده پسته برای سلامتی اشاره می‌کنیم که ممکن است باعث شود از آن به طور منظم در برنامه‌غذایی روزمره‌تان استفاده کنید.

سلامت قلب

مطالعات نشان داده است که پسته بعد از یک دوره مصرف کوتاه، کلسترول بدن خون (LDL) را کاهش داده و کلسترول خوب خون (HDL) را افزایش می‌دهد. پسته که سرشار از آنتی‌اکسیدان هایی مثل ویتامین A و E می‌باشد، با التهاب مقابله کرده، از رگ‌های خونی محافظت کرده و خطر بیماری‌های قلبی را پایین می‌آورد. حتی مصرف کم پسته هم می‌تواند سطح لوتئین، آنتی‌اکسیدانی که برای محافظت دربرابر LDL اکسیدشده کاربرد دارد، را بالا ببرد و احتمال بیماری قلبی را کاهش دهد.

کمک به دیابت

خوردن پسته به پیشگیری از دیابت نوع ۲ کمک می‌کند. ۶۰ درصد از ارزش غذایی روزانه توصیه‌شده از فسفر معدنی فقط در یک فنجان پسته وجود دارد. فسفر همچنین با کمک به شکسته شدن پروتئین‌ها به آمینواسید، به تحمل گلوکز نیز کمک می‌کند.

بقیه در ادامه مطلب ....
ژاپني‌ها، قبيله‌نشينان پاناما، پيرمردهاي روس و مردان بومي هند رازهايي در مورد سلامت خود دارند كه ريشه در فرهنگ و تاريخ آن‌ها دارد. درواقع هر فرهنگي رمزهاي سلامت و رازهاي طول عمر خود را دارد. پژوهشگران دريافته‌اند كه هركدام از اين عادت‌ها مي‌توانند دنيايي تغيير در زندگي شما ايجاد كنند.






ژاپني‌ها، قبيله‌نشينان پاناما، پيرمردهاي روس و مردان بومي هند رازهايي در مورد سلامت خود دارند كه ريشه در فرهنگ و تاريخ آن‌ها دارد. درواقع هر فرهنگي رمزهاي سلامت و رازهاي طول عمر خود را دارد. اين گونه‌هاي طب سنتي، رمز خوراكي‌ها و حتي برخي تمرينات ورزشي خاص و رژيم‌هاي غذايي خاص (مثل يك چاي گياهي يا نوع متفاوتي از پخت و پز) مي‌توانند به كار تمام انسان‌ها بيايند. پژوهشگران دريافته‌اند كه هركدام از اين عادت‌ها مي‌توانند دنيايي تغيير در زندگي شما ايجاد كنند. اين 6 نكته، 6 راهنمايي هستند كه مي‌توانند روي زندگي شما تاثيرات مثبت زيادي بگذارند.

بقیه در ادامه مطلب ...






روزی همه دانشمندان مردند و وارد بهشت شدند آنها تصمیم گرفتند تا قایم باشک بازی کنند.

انیشتین اولین نفری بود که باید چشم می گذاشت. او باید تا 100 میشمرد و سپس شروع به جستجو میکرد.

همه پنهان شدند الا نیوتون ...


نیوتون فقط یک مربع به طول یک متر کشید و درون آن ایستاد، دقیقا در مقابل انیشتین.

انیشتین شمرد 97, 98, 99..100…

او چشماشو باز کرد ودید که نیوتون در مقابل چشماش ایستاده.

انیشتین فریاد زد نیوتون بیرون( سک سک)

نیوتون بیرون( سک سک)

نیوتون با خونسردی تکذیب کرد و گفت من بیرون نیستم. او ادعا کرد که اصلا من نیوتون نیستم !!!

... تمام دانشمندان از مخفیگاهشون بیرون اومدن تا ببینن اون چطور میخواد ثابت کنه که نیوتون نیست ...

. . . . . . . . . . نیوتون ادامه داد که من در یک مربع به مساحت یک متر مربع ایستاده ام ...

که من رو،نیوتون بر متر مربع میکنه .........

و از آنجایی که نیوتون بر متر مربع برابر "یک پاسکال" می باشد

بنابراین من "پاسکالم" پس پاسکال باید بیرون بره (پاسکال سک سک) !!!






۱- با خود مثبت حرف بزنید .

صدایی در ذهن شما وجود دارد که مدام نجوا می کند. این صدا که ((سخنگوی شماست )) بخشی از عزت نفس شماست. این صدااغلب منفی است وجملاتی ازاین قبیل می گوید،من خیلی چاق هستم((یا))من نمی توانم این کارراانجام دهم((یا ))من خسته ام.این قیبل جملات بعداز مدتی درشما تأثیرمنفی میگذاردومثلا شما احساس خستگی می کنیدویااحساس می کنید که عزت نفس شماراپایین می آورد امانکته جالب این است که شمانمی توانید ندای درونی خود را برای ایجادعزت نفس وساختن الگو های مؤفقیت،برنامه ریزی کنید.شگردکار،استفاده ازعبارتهاوجمله های مثبت است.اینها چند تا از جمله های خوب وهمه منظوره هستند .من خوشحال هستم ، من سالم هستم ، من معرکه ام ! این جمله ها را بارها وبارها در ذهن خود با صدای بلند تکرار کنید ،یا حتی آنها را بنویسید .اهمیت آن در این است که این جمله رابه زمان حال وباایمان بیان کنید.هرگاه ندای درونی خودراشنیدیدکه شروع به ایجاداحساس منفی درشمامی کندآن رامتوقف سازیدوجملة مثبتی رادرباره همان موضوع،جایگزین آن کنید.این شیوه راامتحان کنیدوآنگاه خواهیددید که صحبت کردن باخود وسیلةسودمندی درایجاد وضعیت مثبت است.

ارسال پیام به Userهای مختلف ویندوز XP

در این ترفند قصد داریم یک قابلیت بسیار جالب ویندوز XP را به شما معرفی کنیم. با استفاده از این ترفند شما میتوانید بدون نیاز به برنامه خاصی و تنها از طریق خود ویندوز برای کاربر دیگر که در ویندوز لوگین کرده است پیام بفرستید. شخص دیگر به محض ورود مجدد به حساب خود در ویندوز، پیغام شما را دریافت کرده و میتواند پاسخ دهد.


بدین منظور:
ابتدا با نام کاربری خودتان در ویندوز XP وارد شوید.
سپس Ctrl+Alt+Delete بزنید تا Task Manager ویندوز باز شود.
حالا به تب Users رفته و روی کاربری که میخواهید برایش پیام بفرستید راست کلیک نموده و ...Send Message را انتخاب کنید.
اکنون در پنجره باز شده ، در قسمت اول، عنوان پیام و در قسمت دوم، متن پیام خودتان را تایپ کنید و در پایان برای ارسال روی دکمه OK کلیک کنید.
پیام شما ارسال شده است.
حالا کافی است یوزری که برایش پیام ارسال کرده اید به حساب خودش وارد شود، در این صورت بلافاصله پس از لوگین پیام شما به شکل یک پیغام خطا، برای او ظاهر میشود.


بازگردانی عکس های ویرایش شده در Windows Photo Gallery ویندوز ویستا به حالت قبل

در صورتی که تاکنون با ویندوز Vista کار کرده باشید ، حتماً با یکی از بهترین و کاربردی ترین ابزارهای نصب شده روی این ویندوز یعنی Windows Photo Gallery برخورد داشته اید. این برنامه یک برنامه نسبتأ پیشرفته برای مشاهده و همچنین ویرایش و کار با تصاویر است.

در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید عکسی را که توسط Windows Photo Gallery ادیت کرده اید و سپس Save نموده اید را حتی پس از ذخیره کامل ، مجددأ به حالت قبل و اولیه بازگردانید.

برای این کار:
1- پس از ذخیره عکس ویرایش شده توسط برنامه ، مجددأ آن را با Windows Photo Gallery باز کنید.
2- کلید CTRL را پایین نگه داشته و سپس R را (Ctrl+R) فشار دهید .
3- در صفحه باز شده گزینه Revert را انتخاب نمایید و بر روی آن کلیک کنید.
4- تصویر شما به حالت عادی قبل از ویرایش بازگشته است ، میتوانید مجدد آن را ذخیره کنید.

جنگ جهانی اول افزایش توانایی تولیدی امریکا را که پس از سال 1918 به غولی مصرفی تبدیل شده بود، موجب گشت. همراه با رشد تولید انبوه بر پایه سرمایه گذاریهای عظیم، تلاشی مداوم به منظور یافتن راهی برای کاهش هزینه ها و افزایش فروش صورت می گرفت. استاندارد کردن و بهینه سازی، روشهای تولیدی را بهبود بخشیده و مواد جدید تا اندازه زیادی هزینه محصول تمام شده را کاهش می داد، حال آنکه توجه به شکل ظاهری به همان اندازه عاملی مهم در افزایش فروش به شمار می رفت. چرا که همراه با رشد تبلیغات، بیشتر شکل مطرح می شد تا کیفیت محصول.


به هر حال در سال 1927 رکود آغاز شد. بسیاری از شرکتهای کوچک ورشکست شدند یا در شرکتهای بزرگتر ادغام شده، روند بزرگتر شدن شرکتها را تشدید کردند. در این شرایط اقتصادی بود که نسل جدیدی از طراحان صنعتی پدیدار شد. آنان سوابق گوناگونی داشتند و روشها و دستاوردهایشان بسیارمتنوع بود، اما در نتیجه کار آنها، به ضرورت وجود بخش تخصصی طراحی در فعالیتهای صنعتی و تجاری پی بردند و آن را برای فروش و تولید انبوه لازم دانستند.
بسیاری از طراحان صنعتی سوابقی در کارهای تبلیغی و نمایشی همچون هنرهای بازرگانی، نمایشگاهی و یا طراحی صحنه داشتند، در نتیجه با کار گروهی در زمینه های تجاری و تصمیم گیریهایی که مستلزم رفع اختلافات عقاید مختلف بود، آشنا بودند. در نتیجه همین سوابق، طراحان با تشکیلات و روشهای موسسات مشاوره ای که برای طیف گوناگونی از ارباب رجوع کار می کردند، سازگار بودند.


طراحی صنعتی حرفه ای درامریکا

والتر داروین تیگ
سازگاری با زمینه های مختلف طراحیهای هنری، در کار والتر داروین تیگ ، گرافیست موفقی که در اواسط دهه 1920 به کسب تجربه در زمینه طراحی سه بعدی پرداخت، به خوبی به تصویر کشیده شده است. در سال 1927، وی از سوی شرکت ایستمن کداک ماموریت یافت تا برای دوربین و بسته بندی آن طرحهایی ارائه دهد و در سال 1928، با دوربین وانیتی کداک ، مدل جدیدی را معرفی کرد. در این مدل، بدنه و اتاقک تاشو به رنگهای مختلف تولید شد و دارای تزئینات فلزی با روکش کروم بود و جعبه آن نیز خطوط ابریشم نما داشت. او در کار بعدی خود توجه بیشتری به عوامل فنی نشان داد. مدل بنتام اسپشال Bantam Special که در سال 1936 تولید شد، دوربین کوچک دستی ای بود که برای سهولت در استفاده فقط شامل عناصر اصلی بود.

بقیه در ادامه مطلب....

واژه فوتبال ترکیبی از دو جزء (پا foot) و (توپball) می باشد. دو تیم یازده نفر در یک زمین با اندازه های معین، درصدد رساندن توپ به دروازه مقابل اند و هیچ یک از افراد، جز دروازه بانها حق استفاده از دست را ندارند. فوتبالی که امروزه شاهد آن هستیم تاریخی چند هزار ساله دارد. چین، یونان، مصر و روم باستان زادگاه های اولیه فوتبال بوده اند. تحقیقات نشان می دهد که ملل مختلف هزاران سال قبل از میلاد بازیهای شبیه فوتبال داشته اند. کشیشی به نام اشپانوت از اهالی آلمان، پژوهشهایی درباره فوتبال به عمل آورده است. او می گوید: « طبق نوشته های هومر -نویسنده و شاعر یونانی- در قاره گمشده آتلانتیس، ورزشگاه عظیمی بوده که تماشاگران زیادی جهت تماشای توپ گرد در آن جمع می شدند.»

فوتبال در چین باستان
تحقیقات باستان شناسان نشان می دهد که بین سالهای 200 تا 220 قبل از میلاد، هوانگ تین، امپراتور چین مبتکر بازی «تی-سو-چو» (T-So-Cho) بوده است. تی-سو در زبان چینی همان لگد زدن و با پا زدن است و چو، به معنی توپ می باشد. وی، تی-سو-چو را به این منظور ابداع کرد که سربازانش با هم مبارزه کنند و به رقابت بپردازند. پس از چندی این بازی از محدوده سربازخانه ها به میان مردم راه یافت. چو یا همان توپی که در آن زمان مورد استفاده قرار می گرفت، هشت تکه ای و از جنس چرم بود. این چرم را به هم می دوختند و درون آن را از پر، پشم و یا پنبه پر می کردند. بازی تی-سو-چو با فوتبال امروزی وجوه اشتراک فراوانی داشته است. دروازه ها از پایه هایی از جنس چوب بامبو تشکیل می شد که بلندی آن به حدود 5 متر می رسید. این دروازه ها، دقیقاً بسان دروازه های امروزی بازی فوتبال، با تور پوشش داده می شد و جالب تر آن که نوشتارهای بدست آمده، حاکی از آن است که استفاده از شکم، سر، پا و سینه برای حمل توپ، مجاز ولی استفاده از دست، غیرمجاز بوده است. البته در پایان بازی تی-سو-چو، برنده بی نصیب از جایزه و بازنده بی بهره از مجازات نبود. جایزه برندگان، تنها کف زدن و هورا کشیدن بود، اما گروه بازنده باید بی دفاع در جای خود می ایستادند و کتک می خوردند.

بقیه در ادامه مطلب ...

مدالهای ابراهیمی به غزه اهدا شد

لیلا ابراهیمی دونده زن ایرانی

ملی پوش تیم ملی دوومیدانی بانوان کشورمان جوایز ورزشی خود در سال های اخیر را به مردم مظلوم غزه اهدا کرد.

به نقل از ایرنا، لیلا ابراهیمی تنها مدال آور ایران بعد از انقلاب اسلامی در رشته دوومیدانی بانوان، در حمایت از مردم غزه، جوایز خود را به مردم مظلوم این منطقه تقدیم کرد.

جوایز وی که در سال جاری دوبار موفق به رکورد شکنی شده است، مبلغی بالغ بر پانزده میلیون ریال است که در حمایت از کودکان و زنان آسیب دیده از حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به آنها اختصاص داد.
لیلا ابراهیمی

ورزشکاران و مسئولان رشته های مختلف ورزشی، در راهپیمایی روزهای دوشنبه که در حمایت از مردم غزه انجام شد همراه با سایر اقشار مردم کشورمان حضور گسترده ای داشتند و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

عضو تیم ملی دوومیدانی بانوان گفت:وضع كودكان و زنان در غزه مرا بسیاری متاثر كرد از این رو به فكر كمك به آنها افتادم.

لیلا ابراهیمی همچنین گفت: جایزه دو بار ركوردشكنی خود را در مسابقات پارسال كه یك میلیون و 500 هزار تومان می شد، به حساب هلال احمر برای كمك به مردم غزه واریز كردم

آبشار شارشار از نقاط دیدنی استان زنجان است. این آبشار تنها آبشار شناخته شده در زنجان است که در منطقه تهم، در شمال باختری شهر زنجان قرار دارد که بسیار زیبا در میان سنگ‌های صخره‌ای قرار گرفته‌است، فاصله آن حدود 5 کیلومتر با دریاچه مصنوعی سد تهم است و دسترسی به آن با یک کوهنوردی یک ساعته امکان پذیر است.

محراب معبد داش کسن یا معبد اژدها؛ زنجان

راه رسیدن به معبد چندان مناسب نبوده و از روستای ویر به بعد کاملا خاکی و بدون تابلوی راهنما است. از حاشیه روستا تا معبد حدود 5 کیلومتر راه را باید طی نمود که بهتر است یکی از اهالی را به عنوان راهنما با خود همراه داشته باشید؛ تا برای یافتن محل معبد دچار مشکل نشوید. در کنار معبد یک کانکس کوچک وجود دارد که نگهبان معبد در آن زندگی می کند.







معبد باستانی "داش کسن" یا آنچنان که جهانگردان آن رامی شناسند: معبد اژدها؛ در حاشیه روستای "ویر" در حدود 15 کیلومتری شهر تاریخی سلطانیه واقع شده که به نقش دو اژدهای برجسته و چند محراب اسلامی در دو سمت خود و به قرینه یکدیگر مزین است. یکی از دلایل معروف بودن این معبد به دلیل وجود نقش های اژدهای آن است که نمونه های مشابه آن را آنوبانینی در جای دیگری از ایران مشاهده نکرده است. طبق نظر برخی باستان شناسان، قدمت این معبد به قبل از اسلام باز می گردد که در زمان ایلخانان نقوشی از جمله اژدها بر آن افزوده شده است.

بقیه در ادامه مطلب....



شانس یکبار در خونه ادم رو میزنه

ولی بد شانسی دستش رو از رو زنگ ور نمیداره

بدبختی هم که کلید داره هر وقت بخواد میاد تو !

اینه زندگی ما !

.

.

.

اس ام اس خنده دار

از کنار هیچ پیرزنی بی تفاوت نگذر شاید زلیخای آینده تو باشد !


بقیه در ادامه مطلب ...





اس ام اس عاشقانه

خسته شدم از بس به آدمایی که میخوان جای تو رو توی قلبم بگیرن گفتم :

ببخشید اینجا جای دوستمه ، الان برمیگرده !

.

.

.

جملات عاشقانه

تـو ” آدم ” ، من ” حوا “

سیـبی در کار باشد یا نه ، با تو ، در آغوش تو ، بهشت جاریست

بوسه هایت طعم سیب میدهند کافیست . . .


بقیه در ادامه مطلب...





- متولد ۱۳۴۹
- فارغ التحصیل کامپیوتر
- همسر نیلوفر خوش خلق (بازیگر)
- شروع فعالیت سینمایی با بازی در فیلم « دو همسر » (اصغر هاشمی) در سال ١٣٧٠.



- در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی – سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم براده های خورشید شد.

- خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلمهای سینمایی بازی کند. در اولین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم « سیب سرخ حوا » (۱۳۷۸) چندان موفق نبود.


بقیه در ادامه مطلب ....






از آنجایی که کاهش وزن همواره با تلاشی بی وقفه در نخوردن غذاهای مورد علاقه تعریف می شود، همیشه رنج آور بوده و بسیار سخت به نظر می آید اما مهم ترین نکته در کاهش وزن آسان این است که «مثل سایر اعضای خانواده بخورید ولی وزن کم کنید».

▪ پیاده روی: متخصصان مصرف غذاهای سالم تر و پیاده روی را نکات کلیدی کاهش وزن های شدید می دانند. البته مکان ها یا پارک هایی که برای پیاده روی طراحی شده اند کمک بزرگی به شما می کند.

▪ ریتم تند: متخصصین قلب توصیه می کنند هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود به فعالیت بدنی بپردازید.
راه های زیادی برای این کار وجود دارد.

مثلاً وقتی برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان پخش می شود، با آهنگ آن حرکت کرده و حرکات ورزشی انجام دهید. پزشکان می گویند: به جای نوشیدن شیشه های نوشابه با آنها حرکات قدرتی انجام دهید. از قوطی ها یا شیشه های خالی به جای سنگ وزنه استفاده کرده یا روی مبل نرمش های دیگری را انجام دهید تا زمانی که ایستاده اید.

مهم نیست دقیقاً چه کاری انجام می دهید، حداقل ۱۵ دقیقه برای این گونه فعالیت ها زمان گذاشته و اگر این روش شما را مجذوب کرد از چاقی رهایی خواهید یافت.


متخصصان پوست معتقد هستند: اولین عامل مهمی که منجر به بروز جوش‌های ناخوشایند پوستی می شود ، تغییرات هورمونی بدن و عامل دوم ناتوانی پوست در دفع بافت مرده که پاکسازی این بافت ضروری و حساس است، این در حالیست که باور عمومی عامل این جوش‌ها را اغلب باکتری یا میکروب می‌دانند.

متخصصان پوست در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چند نکته ساده و کم‌خرج اما مهم را برای پیشگیری یا کاهش بروز جوش‌های صورت توصیه کرده‌اند. به گزارش شبکه خبری تورنتو نیوز، این متخصصان تاکید دارند:


- زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید.قرار دادن پوست بدن در معرض نور مستقیم خورشید اگرچه ممکن است برای برنزه کردن پوست بدن بسیار ایده آل به نظر برسید اما برای کسانی که از عارضه جوش‌های پوستی رنج می برند، مضر و نامناسب است. تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید به پوست، نه تنها عارضه جوش‌های پوستی را تشدید می کند بلکه می تواند در طولانی مدت به پیری زودرس پوست و حتی سرطان پوست نیز منجر گردد.


بقیه در ادامه مطلب ....






ریزش صد تار مو در روز عادی است. این مو‌ها به طور طبیعی می‌ریزند و بلافاصله موهای جدید جایگزین آن می‌شوند…

در این موارد نیازی به نگرانی نیست و ریزش موهای شما طبیعی و عادی است؛ اما اگر ریزش مو از حالت طبیعی خود خارج شود، باید به پزشک مراجعه کرد.

۹۰درصد ریزش‌های موی در مردان زمینه ارثی دارد. اما استرس محیطی این وضعیت را تسریع می‌بخشد.بر اساس آمار جهانی، ۲۵ درصد مردان در سن ۲۰ سالگی، ۳۵ درصد در چهل سالگی و ۶۵ درصد در هفتاد سالگی دچار ریزش مو می‌شوند. بنابراین مسئله سن در افزایش ریزش موی سر افراد مؤثر است.

در زنان مشکلات هورمونی، کم‌کاری یا پرکاری غده تیروئید، کمبود ویتامین‌ روی، آهن و پروتیئن‌ها باعث ریزش موی سر می‌شود.

استرس یکی از مهم‌ترین عواملی است که فضای‌های خالی روی سر را زیاد می‌کند. فشارهای عصبی و شوک‌های روحی وارد شده به افراد به راحتی می‌تواند باعث از دست رفتن یا کم شدن موهای سر شود.

استرس‌های کاری، خانوادگی، مشکلات روحی و روانی و تغذیه نامناسب، رویش مو را کم‌ می‌کند و از طرف دیگر ریزش مو هم زیاد می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب ...






ویتامین B۶ نیز در درمان و پیشگیری از افسردگی موثر است و این ویتامین به طور گسترده در غذاها وجود دارد که گوشت، غلات به خصوص گندم، سبزی ها و مغزها حاوی این ویتامین هستند.

به گزارش نوین فان به نقل از مهر: دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اعلام کرد: افرادی که دچار افسردگی هستند غالبا تغذیه نامناسبی دارند زیرا وقتی فردی دچار افسردگی باشد، سطح انرژی در او کمتر از حد معمول است و اشتیاق و اشتها برای غذا خوردن در او از بین می رود و در نتیجه تغذیه فرد دچار اختلال می شود.

بنابراین گزارش،‌ کمبود برخی از مواد مغذی در رژیم غذایی فرد می تواند سبب ایجاد افسردگی شود یا حالت افسردگی فرد را تشدید می کند که اسیدهای چرب امگا ۳ از جمله این مواد است زیرا کمبود این مواد در رژیم غذایی می تواند افراد را مستعد افسردگی کند و برای رفع این کمبود می توان غذاهای دریایی به خصوص ماهی های چرب،‌ تخم مرغهای غنی شده با امگا ۳،‌ روغن کانولا، گردو،‌ سویا و سبزیجات برگ سبز منابع غذایی اسید چرب امگا ۳ مصرف کرد.

بقیه در ادامه مطلب ...



دکور صحنه، لباس‌ها و انتخاب بازیگر مجموعه جدید «قوه تلخ» نهایی شده است و از هفته آینده تصویربرداری مجموعه ۲۶ آغاز می‌شود.

به گزارش برنا، سری ۲۶ مجموعه «قهوه تلخ» که قرار بود با تغییراتی در داستان، جوایز، بازیگران، دکورها و لباس، بعد از ماه مبارک رمضان و عید فطر عرضه شود، پس از گذشت حدود یک ماه، هنوز به بازار نیامده است.

«وفا ملک زاده» روابط عمومی این مجموعه، با تکذیب خبر انتشار سری جدید «قهوه‌تلخ» در ۱۰ مهرماه، در این باره به خبرنگار برنا گفت: هنوز زمانی برای پخش سری جدید مجموعه قهوه تلخ از جانب ما اعلام نشده است، چون هنوز به مرحله فیلم‌برداری نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: دکور صحنه و لباس‌های بازیگران طراحی و اجرایی شده، اما هنوز فیلمبرداری مجموعه آغاز نشده است. بازیگران مورد نظر انتخاب شدند و پس از تمرین‌های قبل از بازی آن‌ها، به صورت جدی فیلمبرداری از هفته آینده آغاز می‌شود و بعد از آن تاریخ دقیق توزیع سری جدید را اعلام می‌کنیم.

بقیه در ادامه مطلب ....

... آفتاب به آسمانِ روز نگاهی کرد و دید که نه خیر، خالی خالی است.
‏دوباره با اوقات تلخیِ زیاد، رویش را کرد به ماه و گفت: «پسرم کو؟ پس پسرم کو؟»
‏آن وقت، ماه، گره‌ لُنگی را که به کمرش بسته بود، بالای پستان‌هایش ‏محکم کرد، ‏دست‌هایش را زد به کمرش و با قِر و اطوار زیاد گفت: «اگر راست می‌گویی خودت بزا!»
‏آفتاب که دیگر داشت از اوقات تلخی می‌لرزید، گفت:
«خودم بزایم؟ تو خیال می‌کنی خودت به تنهایی توانسته‌ای این همه ‏ستاره پس بینداری و آسمانت را از آن‌ها پُر کنی؟»
‏ماه گفت: «معلوم است که خودم توانسته‌ام. اگر تو هم می‌توانی، بزا!»
‏آفتاب، ‏آن روی سگش بالا آمد و گفت: «خودت توانسته‌ای؟ خودت ‏توانسته‌ای زنکه‌ی شرور...؟ خیلی خوب، ‏پس حالا که این‌طور شد، بگیر!»
‏این را گفت، دولا شد یک مشت شن از لب رودخانه برداشت و با عصبانیت پاشید توی صورت ماه، ‏راهش را کشید و رفت پشت افق. ماه، یک دقیقه همان‌طور، هاج و واج ماند. و آن وقت، به جای این‌که مثل‌ِ همه‌ی شب‌های دیگر برود پُشتِ افق پیش شوهرش، توی آسمان - بالا رفت و ‏بالا رفت و بالا رفت - تا وقتی که شب شد و دخترهاش یکی یکی پیدا شدند و آسمان پُر از ستاره شد... اما ستاره‌ها، دخترهای ماه، وقتی مادرشان جلو می‌آمد، از سرِ راهش کنار می‌رفتند و اصلاً باش حرف نمی‌زدند.

بقیه در ادامه مطلب....


ساختمان آبگرمکن:

الف-ژاکت:رویه یا کاور از جنس ورق آهن ساخته شده که بخاطر زیبایی و دوام بیشتر آن را لعاب می رهند.

ب-پایه:یا شاسی که اجزاء آبگرمکن روی آن سوار می شود.

ج- مخزن آب:محفظه بین دو استوانه داخل هم را مخزن تشکیل می دهد.که از ورق آهن گالوانیزه یا سیاه به ضخامت 3تا 4 میلیمتر ساخته می شود .چنانچه از ورق سیاه باشد داخل آن را لعاب می دهند تا عمر آن در مقابل زنگ زدن بیشتر گردد.

د-دودکش:استوانه دو سر آزاد داخلی را دودکش نامند که یک سر آن روی اطاق احتراق و سر دیگر به دودکش ساختمان که به فضای آزاد منتهی می گردد.

ه- اطاق احتراق:محفظه تشکبل شعله که از مشعل (اجاق)و اتصالات تشکیل می شود.

و-محل نصب کنترل:در روی ژاکت یک سوراخ و مقابل آن روی مخزن بوشنی تعبیه شده که بالب ترموستات (که دمای آب را کنترل می کند) در آن قرار می گیرد.

ز- کاربراتور گازی : برای کنترل سوخت که باید از ترموستات یا آکواستات فرمان بگیرد و همچنین روشن بودن دائم شمعک (پیلوت)دستگاهی مورد نیاز است که کاربراتور نامیده می شود.(درشکل نقشه انفجاری یک نمونه کاربراتور دیده می شود)

طرز تهیه چند نوع سس کم کالری

برگ كرفس، پیاز و سیر را در مخلوط ‌كن خوب نرم كنید. سپس ماست ،شکر و نمک را به آن اضافه كنید تا ...

طرز تهیه سس ماست







مواد لازم:

سیر خرد شده ....................... 1حبه

برگ جوان كرفس خرد شده ...... نصف لیوان

ماست ...................... 2 فنجان

پیاز بزرگ ............... 1 عدد

نمك ....................... یك قاشق چای‌خوری

شكر ...................... دو سوم قاشق مرباخوری

طرز تهیه :

برگ كرفس، پیاز و سیر را در مخلوط ‌كن خوب نرم كنید. سپس ماست ،شکر و نمک را به آن اضافه كنید تا مخلوط یک دست شود. سس آماده است. این سس را با هر نوع سالاد یا غذا می‌ توان مصرف كرد.


بقیه در ادامه مطلب...


طرز تهیه بیسکویت نمکی

مواد لازم:
خامه=2/1 پیمانه
شیر=2/1 پیمانه
نمک=2/1 قاشق مرباخوری
آرد=1و 4/3 پیمانه
بیکینگ پودر=3 قاشق مرباخوری


طرز تهیه:
خامه و شیر را در ظرف گودی با همزن دستی بزنید تا یکدست شود. بعد نمک را اضافه کرده و دوباره هم بزنید.مواد خشک را در ظرف دیگری با هم الک کنید.(3 بار این کار را انجام دهید)و به مایه بالا اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری یکنواخت بدست آید. به طور متوالی از این خمیر به اندازه یک قاشق سوپخوری برداشته،گلوله کنید و در سینی فر چرب شده قرار دهید و در فری که از قبل با حرارت 190 درجه سانتیگراد گرم شده،به مدت 15 الی 20 دقیقه بگذارید؛تا زمانی که پخت کامل صورت گیرد و کمی طلایی شود. شیرینی ها را از فر خارج کنید و روی پنجره سیمی خنک کنید.شیرینی ها آماده سرو می باشند


بحران ازدواج و بی همسری

در مقایسه با دیگر ارتباطات ،ازدواج، ارتباطی است که تأمین نیازهای بی‌نظیری را برای افراد در ابعاد مختلف عاطفی، روانی، اجتماعی، زیستی و... به همراه می‌آورد





. از این رو در دین مبین اسلام، روایات بی‌شماری داریم که بر ضرورت ازدواج در بین جوانان تأکید بسیار دارند؛ امّا با توجّه به همه تأکیدات و ضرورت‌های فردی و اجتماعی برای ازدواج، امروز، شاهد افزایش میانگین سن ازدواج در میان جوانان و مُعضلی به نام کاهش میزان ازدواج در کشور هستیم. بر این اساس، بالا رفتن سن ازدواج در ایران، مسیری را می‌پیماید که بیم آن می‌رود در اینده‌ای نه چندان دور، کشور، با بحران ازدواج رو به رو شود و مشکلات فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ناشی از تأخیر در ازدواج، در جامعه رواج پیدا نموده، در افکار جامعه نیز موجّه جلوه کند..
در ادامه، مهم‌ترین عواملی را که در شکل‌دهی به بحران ازدواج مؤثّر هستند ، به اجمال، مورد بررسی قرار می‌دهیم:

بقیه در ادامه مطلب ...

روانشناسی رنگ نارنجی

رنگ نارنجی یك رنگ گرم می باشد، زیرا تركیبی از رنگ زرد و قرمز است و به نظر می رسد كه این رنگ یك رنگ شاد و زندگی بخش می باشد. رنگ نارنجی ، رنگ روز سپاسگزاری و نشانی از چشم انداز پاییزی و شعله آتش می باشد






نارنجی رنگ خوشبختی می باشد. این رنگ احساسات ما را آزاد و باعث ترویج احترام به خود می شود و به خاطر اثر تحریك كنندگی آن با افسردگی مقابله و شوخ طبعی را در انسان پرورش می دهد و رنگهای روشنتر آن مانند هلویی و زرد آلویی باعث رفع عصبانیت می شود.

این رنگ چون تركیبی از زرد و قرمز است به عنوان یك رنگ انرژی زا در نظر گرفته می شود. رنگ نارنجی به طرق گوناگونی شاد به نظر می رسد و مثل زرد تحریك كننده و مانند قرمز مملو از شور و علاقه و نشاط ؛ هرچند كه با یك درجه كمتر، می باشد.

رنگ نارنجی به گرما ، خورشید ، انرژی و پاییز اشاره دارد. این رنگ را می توان در تغییر رنگ برگهای پاییزی ، غروب خورشید و پوست و گوشت مركبات دید. این رنگ تغییر فصلها را نشان می دهد كه با این مفهوم به صورت یك مرز (حدفاصل ) می باشد، یعنی رنگ تغییر بین گرمای تابستان و سرمای زمستان . این رنگ همچنین به این خاطر كه رنگ مركبات می باشد می تواند تصوری از ویتامین C و سلامتی خوب باشد.

بقیه در ادامه مطلب ....

کوچک کردن شکم با رژیم درمانی و کالری منفی

برای کوچک کردن شکم باید رژیم غذایی مناسب همراه ورزش منظم داشته باشید.یک سری مواد غذایی وجود دارد که به نام " غذاهایی با کالری منفی " (NEGATIVE CALORIE FOODS) معروف هستند. این مواد غذایی نسبت به سایر مواد، انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارند، یعنی بدن انرژی بیشتری برای هضم آنها می سوزاند و در عین حال بدن نمی تواند کالری زیادی از آنها برای خود ذخیره کند. پس علاوه بر اینکه باعث سوخت چربی ها می شوند، کمتر به چربی تبدیل شده و ذخیره می شوند.




مواد غذایی دارای چربی، پروتئین، کربوهیدرات، کالری، ویتامین و املاح هستند.

بقیه در ادامه مطلب ...
فاركس، بازار جهانی خرید و فروش ارز است؛ بازاری كه بانك ها و مؤسسات مالی بزرگ در آن ارزهای مختلف جهان مانند دلار و یورو را معامله می كنند.


این بازار برعكس بازارهای سهام كه در مكان فیزیكی خاصی انجام می شود در جای خاصی متمركز نیست به این معنی كه كار بازار سهام آمریكا با باز شدن تالار بورس نیویورك در خیابان وال استریت آغاز می شود. اما خرید و فروش دلار مكان خاصی همچون تالار وال استریت ندارد و فقط از طریق تلفن یا شبكه ارتباط بین بانك ها و امروزه اینترنت جریان می گیرد. بازار ارز بین المللی (Foreign Exchanage) هر دوشنبه با باز شدن بانك های استرالیا شروع به كار می كند. بانك های این قاره شروع به معامله ارز و دادن قیمت به مشتریان در كلیه نقاط دنیا می كنند، سپس وقتی این بانك تعطیل می شود بانك های كشورهای آسیایی كه صبح را آغاز كردند این كار را ادامه می دهند تا این چرخه به بانك های اروپا و آمریكا برسد. این چرخه زمانی پنج روز هفته بدون یك ثانیه توقف تا روز شنبه ادامه دارد. به عبارتی بزرگ ترین بازار معاملاتی دنیا با ۶/۱ میلیارد دلار معامله روزانه (۴۰ درصد بازار تجارت الكترونیكی) نور خورشید را دور تا دور زمین تعقیب می كند تا یك لحظه هم از معامله باز نایستند تا عده ای سود و عده ای نیز ضرر برند.
●بازیگران بازار
بازیگران قدیمی این بازار، بانك ها هستند. اما در حال حاضر به مدد اینترنت، شركت های بزرگ، صادركنندگان، وارد كنندگان، سفته بازان و مردم عادی نیز به این بازار دسترسی دارند. از سال ۱۹۹۸ كه اینترنت، دسترسی مردم عادی را به این بازار راحت تر كرد و خرید و فروش از طریق اینترنت مورد استقبال فراوان معامله گران (Dealers) كشورها قرار گرفت، فاركس هم مرز كشورها را پشت سر گذاشت و افراد عادی در كشورهای مختلف مانند آمریكا، روسیه، هند، اوكراین و حتی ایران بازیگران جدید این بازار شدند.
فارکس یک بازار بین بانکی است که در سال ۱۹۷۱ زمانی که تجارت جهانی از قیمتهای ثابت به قیمتهای شناورتغییر کرد تاسیس شد. فارکس مجموعه‌ای است که در آن مبلغ مشخصی از پول براساس ارز رایج یک کشور به ارز رایج کشور دیگربا نرخ برابری مشخص وتوافق شده و درتاریخ معین توسط تعدادی معامله گر تبادل می‌شود. در طول تبادل نرخ برابری یک ارز نسبت به ارز دیگر به راحتی تعیین می شود: براساس عرضه و تقاضا، تبادلی که هر دو طرف معامله با آن موافق هستند.

بقیه در ادامه مطلب....

یکی از مباحث جدید مطرح شده در بازار سهام ایران مفهوم بازارگردانی است. اما عدم موفقیت این ابزارها برای برآورده نمودن انتظارات، بحثهایی را در خصوص واکاوی علل این ناکامی ها و به تبع آن ارائه راهکارهایی برای بر طرف نمودن موانع پیش روی جهت ارتقا آن برانگیخته است.

اگرچه این مفهوم یک ابزار سودمند برای بازارهای سهام می باشد، اما برای بهره مندی از مزایای آن باید اشکالات ساختاری برطرف شده و پیش فرضهای مناسب ایجاد گردد. دربازارهای سهام گروههای مختلفی فعال هستند و به تناسب نقش و ماهیت خود، هر کدام کارکردهای خاصی دراین بازارها دارا می باشند. از جمله این گروهها به موارد زیر می توان اشاره نمود:
۱) متخصصین specialists: افرادی هستند که دارای دانش تخصصی بوده و دربازار نقشهای متعددی ایفا می نمایند.
۲) کارگزاران brokers: به نمایندگی از دیگران وظیفه خرید و فروش سهام را برعهده دارند.
۳) dealers) معامله گران : کسانی هستند که به حساب خود معامله انجام می دهند و به نقدینگی بازار کمک می کنند.
۴) آربیتراژرها : arbitragersبا استفاده ازاختلاف قیمت در بازارهای مختلف، منافع بدست می آورند.
۵) speculators) ) سفته بازان : از فرصتهای کوتاه مدت بازار برای کسب سود بهره می برند.
۶) market makers بازارسازها
در ادبیات مالی، بازارسازها۱ یا متخصصین۲، افراد یا موسساتی هستند که با هدف کسب سود اقدام به خرید و فروش دارایی مالی(اوراق بهادار) می‌نمایند و بنا به ماهیت عملکرد از نوسانات ناخواسته قیمت دارایی مالی می‌کاهند. بنابراین بازارسازها در واقع بنگاههای اقتصادی هستند که فعالیت متکی بر دانش انجام می دهند. این افراد یا مؤسسات ماهیتاً نمی توانند جزو کسانی باشند که به اطلاعات داخلی شرکت دسترسی خاص دارند( در واقع insider نیستند) بلکه بر اساس اطلاعات اقتصادی عمل می کنند. سود بازارسازها از مابه التفاوت مظنه خرید و فروش بدست می آید.
در بورس ایران پدیده بازارگردانی(بازارسازی) مفهومی جدید محسوب می‌گردد. بازارگردانی در بورس تهران از اسفندماه ۱۳۸۳ آغاز گردید. براساس آیین نامه اجرایی آن بازارگردانی "به منظور رفع عدم تعادل های موقت بین عرضه و تقاضای سهام معین، پاسخگویی به سفارش های عرضه تقاضا، افزایش نقدشوندگی سهام و با ثبات کردن قیمتها در دامنه نوسان محدود" به تصویب شورای بورس رسید. در هنگام تصویب این سیستم تصور می شد که بازارگردانها موجب می شوند در بازار ثبات ایجاد شود و به حفظ و تداوم ثبات کمک می کنند. اما آیا از آغاز فعالیت تاکنون این مفهوم توانسته اهداف فوق الذکر را برآورده نماید؟ آیا پیش فرضها و نحوه اجرای این مفهوم با مبانی علمی و متداول آن تطابق دارد؟
برای جواب دادن به این سؤال ضمن بررسی و معرفی نحوه فعالیت بازارگردانها در بازارهای مختلف، اهمیت رفتار و مکانیسم عمل آنها را مد نظر قرار می دهیم.

بقیه در ادامه مطلب ...

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 436
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 47576
  • آی پی امروز : 220
  • آی پی دیروز : 547
  • بازدید امروز : 378
  • باردید دیروز : 1,957
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 4,515
  • بازدید ماه : 10,031
  • بازدید سال : 89,340
  • بازدید کلی : 2,776,092
  • کدهای اختصاصی